Mαργαριτάρια το απόλυτο σύμβολο της ισχύος και του πλούτου.

Η Κοκό Σανέλ με τις καινοτόμες παραμβάσεις της άλλαξε το περιεχόμενο της λέξης μόδα. Η εικόνα της ένα διαχρονικό Fashion icon είναι συχνά φορτωμένη μέ μαργαριτάρια. Η Κοκό Σανέλ πρότεινε και επέβαλε τα φο κοσμήματα στις συλλογές της. Η ίδια δεν δίσταζε να μπερδέψει μία σειρά πανάκριβα φυσικά μαργαριτάρια με δέκα σειρές συνθετικά.


Από την αρχαιότητα μέχρι πρόσφατα τα μαργαριτάρια ήταν το απόλυτο σύμβολο της ισχύος και του πλούτου. Αφότου όμως κατέστη δυνατή η καλλιέργεια των όστρακων και η παραγωγή μαργαριταριών σε μεγάλη κλίμακα, η τιμή τους έπεσε και η κατοχή τους έπαψε να είναι προνόμιο των μεγιστάνων του πλούτου. Όμως στο μυαλό των ανθρώπων τα μαργαριτάρια παρέμειναν συνδεδεμένα με την εξουσία και την ισχύ. Αυτός ίσως είναι ο λόγος που τα γυναικεία πρόσωπα που θέλουν να τα συνδέει ο κόσμος με την σημαίνουσα θέση τους στην κοινωνία, επιλέγουν να εμφανίζονται με μαργαριταρένια κοσμήματα, γιατί πιθανότατα θεωρούν πως αυτά τονίζουν την εξουσία και την ισχύ τους. Μία ισχυρή και ταραχώδης γυναικεία προσωπικότητα που είχε πάθος με τα μαργαριτάρια ήταν η βασίλισσα της Αιγύπτου Κλεοπάτρα. Ο Πλήνιος, ο Πλούταρχος, ο Σενέκας, ο Αθήναιος, ο Μακρόβιος και άλλοι συγγραφείς παραθέτουν ιστορίες που συνδέουν την φιλόδοξη βασίλισσα με τα μαργαριτάρια.
“ Η τελευταία βασίλισσα της Αιγύπτου είχε στην κατοχή της δύο μαργαριτάρια που ήταν τα μεγαλύτερα που είχαν υπάρξει ποτέ. Ήταν δώρα προς αυτήν από βασιλείς της Ανατολής. Ακολουθώντας τις οδηγίες της βασίλισσας οι υπηρέτες τοποθέτησαν μπροστα στο ανάκλιντρό της ένα δοχείο με δυνατό ξύδι, το οποίο μπορεί να διαλύσει τα μαργαριτάρια. Η βασίλισσα φορούσε στα αυτιά της αυτά τα θαυμάσια δημιουργήματα της φύσης. Ο Αντώνιος είχε σκάσει από περιέργεια να δει τι στο καλό θα έκανε. Τότε αυτή έβγαλε το ένα μαργαριτάρι από το αυτί της και το έρριξε στο ξύδι.Μόλις το μαργαριτάρι διαλύθηκε, η βασίλισσα ήπιε το υγρό. Το δεύτερο μαργαριτάρι του ζευγαριού, κόπηκε στα δύο και έγινε ένα νέο ζευγάρι σκουλαρίκια που στόλισαν τα αυτιά της Αφροδίτης στο Πάνθεον της Ρώμης.”
Αυτά γράφει ο Πλήνιος στο πολύτομα έργο του “Φυσική Ιστορία” (IX.59.119-121 )


Η πριγκίπισσα Νταιάνα θεωρείτο η πιό στυλάτη γυναίκα της εποχής της, τα ρούχα και τα αξεσουάρ της περνούσαν από το μικροσκόπιο του τύπου και των ειδικών του στυλ. Το κολιέ της φωτογραφίας ξεκίνησε από ένα δώρο γάμου της πεθεράς της βασίλισσας Ελισάβετ ΙΙ που ήταν μία καρφίτσα από ζαφείρι. Η Νταιάνα μετέτρεψε την καρφίτσα σε κεντρο για κολιέ χρησιμοποιόντας επτά σειρές από μαργαριτάρια προφανώς για να ευχαριστήσει εμμέσως την Ελισάβετ.

ΠΗΓΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σπιτική Μερέντα και θα με θυμηθείτε!!

φτιάχνω χιονάνθρωπο με πλαστικά ποτήρια.